TOUBKAL EXPRESS

Altezza: 4.167 m.
Posizione: Serralada de l’Atlas ( Marocco)
Principali difficoltà: Climatologia i condicions de la neu i el gel.
Dia de cim: 7 de Desembre 2012.

Tot i no ser un cim complicat, té un caràcter especial i la motivació de coneixer la cultura bereber.

Descrizione:

Toubkal è l'altezza vetta più alta delle montagne dell'Alto Atlante del Marocco, e la vetta più alta in tutto il Nord Africa.

Tot i no ser un cim complicat, té un caràcter especial i la motivació de coneixer la cultura bereber que en un senyal d’hospitalitat obrin les portes al foraster i permeten que disfruti de l’entorn compartint una tassa de té.

Il percorso si snoda tra i villaggi che popolano la valle, luoghi sacri, rius

Situat a tan sòls 70 km de Marrakech, la seva ascensió és una de les més populars d’aquesta serralada, ja que compta amb refugi del Club Alpí Francès en la seva base . Si tratta di una montagna di non essere disprezzo, perché le piste di terra sono forti and've un bel po 'di neve durante la stagione invernale con ventisques frequenti sulla salita finale.

La salita inizia a Imlil, un petit poble bereber rodejat de muntanyes situat a 1.740 m nella valle di Ait Mizane che segna l'ingresso al Parco Nazionale del Toubkal. L'elettricità è venuto al villaggio 1997 grazie ad una società che ha costruito un turista straniero nel suo hotel di lusso top.

Una volta in Imlil, vàrem descarregar les motxilles i ens vàrem dirigir per un petit sender fins la petita població bereber de Aremd on establiriem el nostrecamp base”. Lì ho trascorso la notte in un piccolo hotel tradizionale berbera dove Ibrahim mi ha detto che le caratteristiche del percorso e dettagli della vita berbera,ecc Questa città è situata in uno dei ripidi pendii della valle e le case fatte di forme di adobe forma labirinto tortuose strade lungo le quali i muli, polli e altri animali liberamente. L'Alto Atlante è una regione che è stato isolato fino a tempi recenti. El seu entorn és fràgil i les tradicions i la cultura ancestrals dels seus pobladors han de ser respectades. Els berbers sòn gent amable i agradable que els encanta compartir la seva cultura pero reticents a les fotos sense permís.

El dia desprès, sense pressa, esmorzem i carreguem a la mula que ens acompanyarà les motxilles i el menjar. Durant el trajecte fins al refugi, podrem disfrutar de bonics paissatjes on la grandesa de la naturalesa ens sorprendrà a cada pas. Continuarem l’ascens passant pel “marabout de Sidi Chamharouch “ també anomenat Sultà del Diable (2310m.) continuant fins alchiringuito on deixarem les mules m. que la neu no les deixa continuar. Durant els dies que estarem en la montanya, rimangono in questo luogo sciolto impastare la sua aria. Carreguem les motxilles a l’espatlla i continuem la sendera fins a arribar al Refugi Neltner (3208m.) on farem nit.

Arribem abans de dinar i ens preparen un altre típic menjar bereber a base de verdura preparada en el Tajine. El refugi estava ple de grups d’alpinistes espanyols degut a les dates festives del pont de la constitució. Vaig passar la tarde compartint riures amb un simpàtic grup provinent del CAM de Parets del Vallès. Realment, una gent encantadora.

El dia desprès ens aixequem de bon matí i a les 6.00h empendrem el camí d’ascens que comença amb una pendent d’uns 200m., després es suavitza, arribats als 3700m i fins als 3850m es torna a empinar, desprès travessarem una cresta i finalment la aresta que arriba al cim on vàrem disfrutar de la inmillorable vista panoràmica on divisarem la plana de Marrakech, el llac Ifni i les impressionants muntanyes de l’Atlas. Vàrem ser els primers en arribar al cim a les 8.30h i feia un dia magnífic pero amb molt fred i vent.

L’Ibrahim i jo ens varem treure els guants per fer les fotos  i s’ens van gelar ràpidament els dits. Aixi que vàrem començar a baixar ràpidament i ens vam creuar amb el Giusseppe, un italià ambcopetderateratambé, que va pujar amb amb texans i un pijama a baix, sense menjar ni beguda. Redeu quin personatje! En el camí de baixada ens va adelantar com un autèntic downhiller. A les 10.00h arribem al refugi on ens vàrem parar a descansar, dinar i fer la motxilla per seguir el descens fins a Aremd. En el camí ens varem trobar al Giussepe i els vam assitir un altre cop amb menjar. La llarga jornada es va acabar en el llogaret de Aremd on varem descansar i vàrem disfutar d’un cuscus deliciòs per celebrar el cim express al toubkal.

Posteriorment, baixada a Imlil i disfrutar d’un dia de visita al meu aire per Marrakech.