JAPÓ

El país del sol naixent.

Desde sempre he tingut una especial atracció pel Japó. La barreja de modernitat tecnológica i futurista convivint amb el Japó més tradicional, influía una especial fascinació envers d’aquest país.
En el nostre cas ens vam aventurar en el país asiàtic pel nostre compte i una mica a l’aventura. Vaig dissenyar una ruta de dues setmanes que ens portaria per Tokio, Nara, Osaka, Takayama, Kyoto, Illa de Miyajima i Hiroshima. Una ruta fantàstica que ens va permetre conèixer des del Japó més modern fins al més tradicional.

El primer ha tenir en compte: aconseguir el Japan Rail Pass.

Japó disposa d’una fantàstica xarxa de trens, metros i trens bala que ens permet viatjar per tot el país d’una forma molt còmoda i amb un itinerari obert. En quant a horaris són molt puntuals i hi ha desenes de combinacions cada dia, res a veure amb els ferrocarrils espanyols. Es tracta d’una inmensa xarxa ferroviaria per tot el país amb l’únic inconvenient del preu. El preu dels viatjes són molt elevats per als europeus pero hi ha la possibilitat de comprar el Japan Rail Pass per una o dues setmanes i que ens permet agafar la majoria de trens inclosos alguns trens bala i metros de Tokio a un preu bastant més econòmic. Així doncs es una eina molt important a tenir en compte. El JRP no es pot comprar al Japó, és un producte per a estrangers per la qual cosa l’haurem de reservar en temps abans de sortir de viatge.

La búsqueda del vol va ser una odissea. Es tractava de viatjar a l’altra punta de món sense arruinar-se. Després de setmanes d’escrutini de buscadors de vols per internet vàrem conseguir 2 vols molt assequibles de barcelona a Tokio fent escala a París. Unes 12 hores de vol que es fan curtes d’anada, pensant en l’emocionant viatge que ens espera, però que es fa molt llarga a la tornada.

Un cop a Tokio…l’apoteòsi. El primer dia vam entendre els japonesos que arriben a espanya i no paren de fer fotos. Veus tantes coses diferents,una forma de vida tant dispar de la nostra, el comportament de la gent, els edificis, els llums, les pantalles gegants, els taxis on s’obrin les portes soles, els restaurants, el menjar,els olors, els lavabos amb botons i aire calent, els onsens, etc… Una quantitat d’estímuls tant gran per a les nostres retines que acabem el dia amb mal d’ulls y la targeta de la cámara de fotos fulminada. Redeu!
Poc a poc et vas acostumbrant i no et sorprén tot el que veus, pero crec que podria estar mesos fent fotos i cada dia trobaria alguna cosa que em cridaria l’atenció.

Tokio és una ciutat inmensa amb un centre urbà amb 23 barris i uns 8.5 milions d’habitants i una àrea metropolitana amb uns 34 milions d’habitants. Una ciutat així és inabarcable amb tants pocs dies, pero ens vam ficar mans a la obra, i amb la guia, el JRP i al nostre rollo vam voltar els barris més importants i carismàtics de tokio: Shinjuku, Shinagawa, Shibuya,etc

Des del districte econòmic, a les diferents zones comercials, el barri tecnològic, el mercat de la tonyina, els temples, etc hi ha molt per veure. Impossible aburrir-se. Una ciutat espatarrant.

Un dia vam anar a Nikko per visitar aquest bonic poble i els seus temples.

Dies després, vam començar la ruta cap al sud en direcció a Osaka i amb destinació final Takayama. Allí ens vam allotjar en un ryokan tradicional on vam tenir el primer contacte amb els futons, els onsens i els yukata. Tota una inmersió en el sistema de vida tradicional japonés.

Vam realitzar una escapada a Shirakawa-go: es tracta d’un petit poblat al mig dels anomenats Alps japonesos on existeixen unes construccions tradicionals de fusta i teulades de palla molt bucóliques.

Posteriorment vam viatjar a Kyoto, la ciutat de les Geishes. Vam visitar tot el nucli antic i la ciutat moderna. Comprobant millor en aquesta ciutat els grans contrastos entre el japó modern i el tradicional, i com conviuen d’una forma espectacular. A destacar, el parc del palau dorat, el districte de les gueishes i pontocho.

He d’afegir, que tots els dies vam menjar en restaurants típics japonesos fugint del menjar occidental. Una autèntica experiència variada on vam probar menjars deliciosos i també d’altres que no sabria com calificar. En general una fantàstica experiència culinaria.

Després d’explorar Kyoto ens vam dirigir més al sur fins a Hiroshima. Allí vam visitar el centre metropolità, el castell i el gran parc central en conmemoració a les víctimes de la 2º Guerra mundial. Allí hi ha un museu molt interessant i a la vegada molt cru on es mostren una multitud de maquetes, fotos, objectes i testimonis de la barbàrie ocasionada per l’explosió de la bomba atòmica. es tracta com he dit d’un museu molt cru pero que ajuda a recordar el que va passar per a que mai torni a passar.

El mateix dia vam visitar la Illa de Miyajima. Un bo destí turístic on hi han uns temples fantàstics i el tori més famós del Japó.

Posteriorment vam remuntar la nostra ruta cap al nord visitant grans ciutats com Osaka o petites com Fushimi Inari i el seu fabulòs temple. Un altre cop a Tokio, vam seguir visitant alguns dels barris que encara no haviem visitat.

El Japó ha estat sense dubte una de les millors destinacions en els meus viatjes.

+ vídeos al canal copetderatera del Youtube.