Nou Repte

Aquest any siii

Pubblicato: February 11th, 2018

Nessun Commento

Aquest any sisembla que està sent bo de neu.

Segon temporal de neu que pillem aquesta temporada. El primer ens va agafar a Alemania amb els collons a les mans pero aquest ens a pillat a Andorraaaahhhhhh

Aquí el nostre cotxe:

Fa dues setmanes en la mateixa estació d’esquí ens va agafar un aiguat a ple Hivern. Algo preocupant. Pero aquesta vegada: Bona nevada amb acumulacions grans en pistes que asseguren neu per a tota la temporada, un altra cosa serà a veure si s’estabilitza el mantell nival per realitzar bones activitats de esquí de muntanya.

També a la vora de casa ha caigut la loteria. Portem 2 setmanes de neu amb la qual cosa hem anat a tastar-la a Fredes amb el menut, a Casetes velles i al Montsagre per a evitar les aglomeracions. I desprès una pujada exprèss amb esquis fins a Caro abans d’anar a currar. I es que sempre que neva al Port sòl coincidir amb feina. Pero no hem queixaré, doncs el meu amor per la muntanya és incondicional i si s’ha de pujar a Caro amb més gel que neu, Pos se puja. Si fot un vent que tomba pos apretes lo culet i si los esquis no mosseguen los cantos, pos a practicar la cunya i tonificar los pernils.

Com a curiositat us diré que quan vaig arribar al mirador del cim de Caro vaig veure que algú l’havia netejat i havia fet vivac. Estava clar que no el dia de la meva ascenció perque l’oratge no era adequat pero si el dia anterior. I baixant hem preguntava: Qui debien ser els 2 pollets que han fet lo niu a Caro? : ) Pos resulta que era Josep Domenech i un amic. I llavors m’enadono que quasi sòc un quarenton i que ara només penso en el vivac com un recurs de emergència…..M’estic fent viejunoooorr….

La neu als Ports hauria de ser present dos mesos l’any!

De nou Dinahosting renova el patrocini

Pubblicato: January 22nd, 2018

Nessun Commento

Dinahosting Néixer il 2002 con l'obiettivo di fornire servizi Internet completi, Domini, hosting e server dedicati. Lo sviluppo e la crescita sin dal suo inizio dinahosting si basa su due premesse fondamentali: dipendenza da tecnologia proprietaria e sviluppo di soluzioni sempre dal punto di vista e le esigenze di ogni cliente.

Servizi Internet della società Dinahosting con noi in questa avventura da 2011 e un anno ha rinnovato la sponsorizzazione di questo sito. Grazie per la vostra·umile assistenza in questo progetto.

Al desembre congelat

Pubblicato: December 17th, 2017

Nessun Commento

Aquest pont de desembre hem decidit realizar una escapadeta familiar cap a Europa. És una bona época per a visitar ciutats europees amb el bon ambient dels mercats de Nadal.

Vam sortir de nit desprès de treballar cap al Nord i a l’autopista ja es veía molt moviment. Cotxes, busos i autocaravanes emprenien una peregrinació. Veien el follón i que anavem tard vam decidir fer nit a Sant Feliu de Guíxols i com no podem evitar pel matí a primera hora, agafo els pataquets i a fer la ferrata de la Cala del Molí ( pos mira que resulta que a les 8 del matí d’un dia de desembre a 0ºC no hi ha ni Cristo)…mira que zueeerte!

Temia la massificació que sempre hi ha en aquesta ferrata, doncs desprès de esmorzar, el dia que ens espera és moooolt llarg. No us ho havia dit pero anem cap a Bruseles!!!! Si si .. TU JA M’ENTENS.

Efectivament ens vam fotre una pallissa de cotxe important pero que valia la pena. A més a més xalem tant de viatje que no ens importa si un dia és d’aquells en que només et trasllades i no turistejes. Música, contes, video, paissatjes, riures, etc van passant els kilòmetres. Fi, vam arribar de nit a Lovaina.

El dia desprès ens aixequem i de cara a buscar el tren per a anar a la manifestació de Bruseles. ESPECTACULAAARRR! Això ja està ple de catalans però: a Bruseles?… doncs diu la policía que uns 45000, dies desprès van matizar que segurament hi podia haver 80.000. Per la tele deien que el Sinterklaas (o San Nicolàs) els havia portat els catalans, doncs 80.000 persones pacífiques, que no van tirar ni un paper al terra i fent gasto era tot un regal. Ens vam fer sentir en la manifestació més gran que hi ha hagut a Bruseles. Tot un èxit.

Havent visitat la ciutat de Bruseles a correcuita i Lovaina, al dia següent marxem cap a Lieja on fem paradeta pel centre i a la seva fireta de Nadal.

En quant s’aproximen les festes de Nadal, moltes ciutats europees omplen les seves plaçes amb casetes de fusta on es ven desde artesania local fins a objetos decoratius nadalencs de lo més variat. També hi ha atraccions (quasi sempre una nória) i lo que més ens interessamenjaaar i beure! Pretzels, vi calent amb espècies, birra, patates amb fondue, ostres, churros, galletes de jengibre, turrons, porc a l’ast ,ecc…això i molt més. L’ambientillo també està molt bé.

En surtir de Lieja per la tarda en direcció a Colònia (Germania) ja ens va nevar una mica per la carretera. Bueno buenoesperem que no sigue gran cosa.
A Colònia visitem el nucli antic, el Dom , el mercadillo de nadal en una rasca important i cap al sobre que demà tenim un event important.

Ens aixequem sense pressa i veiem que ha nevat i bastant! Fem pasejadeta pel Parc i directe a la festa de Cumpleanys de Lluís que en fa 40! Bueno buenocom a grans amfitrions, Lluis i Susi ens van deleitar amb un festival de menjar i beure com deu mana.

El dia desprès ens toca tornar xino-xano pero comença a nevar. Agafem el cotxe i tirem avall perque ens esperen 1500km fins a casa. Doncs bé, vam fer 150km a 40km/h. Pedazo paquetón a l’autopista amb 5-10 cm de neu, trams gelats i nosaltres sense rodes de hivern. Tensió total! Només us diré que desde que hem vaig treure el carnet que no les passava tant putes conduint! I porto uns quants kms a les meves esquenes. Durant 150km no va passar la llevaneus i fins i tot en les autopistes els cotxes anaven a 40km/h. No podiem parar perque si paravem ja no arrancavem, pos avant. Patint a les pujades sense tracció i les baixes cagats per les relliscades. Vinga vinga a les zones planes marxes llargues i a les costes curtes i ni se t’ocurreixi tocar el freno ni l’embrague per no perdre la mínima adherencia.

Al cap de 150km amb algún aquaplaning vaig veure una estació de servei on la parada era viablepos esta és la nostra..fico les cadenes de tela (no cal dir que los alemanos flipavenque fot este tio) pero es lo que hay
Encara no surtim del parquing i passa la llevaneus….joooder! Ya era horaaa!
A partir d’aquí amb precaució fins a Luxemburg i despres ja canya fent paradeta a Nancy, Dijon i Nimes.

Els aeroports de Bruseles , Londres i Frankfurt vam tenir que parar les seves operacions el mateix dia i van anular centenars de vols. La mateixa borrasca que va afectar tota la Península aquest pont de desembre, es va tornar en nevada-paquetón al Nord de Europa.

L’aventura ens persegueix fins i tot en els viatjes més tranquils.

Punta Alta

Pubblicato: December 3rd, 2017

Nessun Commento

El tenir que treballar en cap de setmana té molts inconvenients pero de quan en quan et pots agafar algún dia entre setmana lliure per a disfrutar de la muntanya en plena soletat. Aquesta vegada ha estat el cim de la Punta Alta amb 3014m

Despres de dormir a l’aparcament de autocaravanes de Barruera a -6ºC dins lafragoneta”, vaig sortir dimarts a les 8.00 en direcció a la presa Cavallers. com era dimarts, no hi havia ni una ànima en aquells paratges, cosa que s’agraeix.

Vaig emprendre el camí per la zona de les canals on ja hi havia algo de neu glaçada. Un grup de 20 cabirols van pasar per una cornisa fent caure un roc a uns 50 metres d’on estava. Buon inizio. Despres de la canal hi ha un indret on veiem que es comença a formar una petita cascada de gel, pero ens hem de desviar a la dreta fent una petita grimpadeta on hi ha la marca al mur i estaques de fusta. A partir d’aquí emprenem el camí entre el bosc on la neu ja comença ha estar molt flonja i hi ha més espesor. Despres del bosc vaig intentar anar saltant de roca en roca en el caos de blocs per evitar els ponts de neu ja que m’enfonsava fins al genoll i no era un bon plan trencar-me una cama en aquelles condicions.

La pitjor zona era la dels estanyets on hi havia bastanta neu no consolidada i hem va tocar obrir traça essent una progressió molt lenta. Pujo per les canals fins l’aresta pero evitant les pales de neu flonja ja que aquí ja m’enfonsava fins la cintura en algún tram on s’havia acumulat neu ventada.

L’aresta estaba en mixte pero les condicions no eren dolentes. Finalment al cim disfrutant d’un gran dia de sol. I això volia dir que a la baixada pillaría amb la neu descomposta i inestable. Dit i fet, plaques de neu no consolidada es desfeien desde la base herbada pero sense cap més perill que alguna relliscada, degut a la poca acumulació de neu general en les pales que feia poc problable cap allau i molt menys que aquesta enterrès una persona. Vaig resseguir el camí de pujada enlloc de fer la circular a l’embassament de Cavallers per les males condicions de la neu.

Sabia que era el dia per fer cim gràcies al ACCUWEATHER. Ja us he parlat algún cop. El meteocat està molt bé pero aquesta altra web té previsions meteorologiques hora a hora i bastant acurades. Boníssima.

Els dies de despres vindria molt vent, inestabilitat i paquetón de neu. Amb aquestes condicions es molt probable que en els pròxims dies hi hagi perill d’allaus fins que la cosa s’estabilitzi. Recomano pegar un cop d’ull a la informació del Centre de Predicció de Lauegi.